Skip to content

Contact

Voor vragen of een kennismaking, vul alstublieft het onderstaande contactformulier in. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Contact header image

Laten we praten

Wilt u een afspraak of bezichtiging inplannen? Of heeft u gewoon een vraag? Wij staan u graag te woord. Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

Kantoor
Lilian de Groot
Shirin Marouf

Heeft u een vraag?

Heeft u een vraag of opmerking? Vul dan het contactformulier in.








    Location map

    Voor een Zorgzaam en Comfortabel Thuis

    Zorg met Aandacht

    Bij ProActief Thuis draait alles om persoonlijke zorg en welzijn. Wij zetten ons dagelijks in om onze cliënten de beste zorg te bieden, met volledige aandacht en toewijding. Uw gezondheid en comfort staan bij ons centraal.

    Veelgestelde vragen

    Als u het antwoord dat u zoekt niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.

    ProActief Thuis biedt een breed scala aan zorgondersteuning, vallend onder de Zorgverzekeringswet (ZvW) en de Wet langdurige zorg (Wlz). De specifieke taken die onze medewerkers voor u uitvoeren, worden vooraf met u besproken en vastgelegd. Thuiszorg richt zich echter uitsluitend op zorggerelateerde taken. Dit betekent dat huishoudelijke taken zoals schoonmaken en opruimen niet onder de thuiszorg vallen. Voor ondersteuning met huishoudelijke werkzaamheden kunt u contact opnemen met uw zorgcoördinator of uw gemeente, die u verder kan helpen bij het vinden van een geschikte aanbieder.

    Bij ProActief Thuis doen wij ons best om zoveel mogelijk rekening te houden met uw voorkeuren voor het tijdstip van de thuiszorg. We stemmen de planning hier zo goed mogelijk op af. Het kan echter voorkomen dat de zorg op een ander tijdstip plaatsvindt, bijvoorbeeld bij ziekte van uw vaste zorgmedewerker of tijdens feestdagen. In dergelijke gevallen houden wij u uiteraard op de hoogte.

    Vanaf 1 januari 2015 worden de kosten voor verpleging en verzorging vergoed via de zorgverzekering. U hoeft geen eigen bijdrage te betalen en er geldt geen eigen risico voor deze zorg.

    De beste manier om een klacht op te lossen, is door deze direct te bespreken met uw verzorgende. Als dat niet mogelijk is of u liever een formele klacht indient, kunt u dit doen via ons contactformulier.

    U kunt uw klacht ook per post sturen naar:

    ProActief Thuis
    T.a.v. de klachtenfunctionaris
    Tarasconweg 2 – A.138
    5627 GB Eindhoven

    Onze klachtenfunctionaris zal samen met u bekijken hoe uw klacht het beste kan worden opgelost, met als doel een oplossing binnen tien werkdagen te bieden.

    Klachtencommissie

    Als u niet tevreden bent met de geboden oplossing, kunt u uw klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van Vereniging Spot.
    Via e-mai naar klacht@verenigingspot.nl of per brief aan SPOT, De Molen 92, 3995 AX in Houten t.a.v. de klachtenfunctionaris.

    Bij ProActief Thuis beginnen we met een persoonlijke kennismaking, bij voorkeur bij u thuis. Tijdens dit gesprek brengen we uw situatie en wensen in kaart. Vervolgens selecteren we zorgverleners die goed aansluiten bij uw behoeften en persoonlijkheid en stellen we een zorgteam samen. We maken een maandrooster op basis van uw voorkeuren en starten de zorg. Uiteraard blijft het mogelijk om de zorg aan te passen indien nodig.

    Wilt u meer weten over onze werkwijze? Klik hier.

    ProActief Thuis kan snel beginnen met het organiseren van zorg. Zodra uw wensen en behoeften duidelijk zijn en u besluit om met ons samen te werken, gaan we direct voor u aan de slag. In veel gevallen kunnen we de zorg zelfs nog dezelfde dag starten.

    Het aantal zorgverleners in uw zorgteam hangt af van uw persoonlijke situatie. Bij ProActief Thuis streven we naar een klein en vast zorgteam, zodat u vertrouwd raakt met de zorgverleners en zij elkaar kunnen opvangen bij ziekte of verlof. Uw zorgteam kan bestaan uit professionele zorgverleners en eventueel ook uit mantelzorgers, afhankelijk van uw behoeften.

    ProActief Thuis biedt thuiszorg aan cliënten die vanwege een lichamelijke beperking (ouderdom) of ziektebeeld niet meer zelfstandig voor zichzelf kunnen zorgen. Wij leveren zorg in de wijk (extramuraal) en komen bij u thuis.

    Er zijn echter situaties waarin ProActief Thuis kan besluiten de zorgvraag niet te accepteren. Dit kan voorkomen in de volgende situaties/aan de volgende cliënten:

    1. Wanneer de situatie rondom de zorgvrager dusdanig is dat ProActief Thuis onvoldoende kwaliteit en/of kwantiteit van zorg kan garanderen;
    2. Wanneer de situatie rondom de zorgvrager de veiligheid van de zorgverleners en/of de zorgvrager in gevaar brengt;
    3. Cliënten met langdurig problematisch/storend gedrag dat niet/nauwelijks beïnvloedbaar is;
    4. Cliënten die hun huis niet als veilige omgeving ervaren;
    5. Cliënten die zeer gewelddadig en/of psychotisch gedrag vertonen, naar zichzelf en/of anderen;
    6. Cliënten die verbaal agressief zijn;
    7. Cliënten en/of naasten die seksueel intimiderend gedrag vertonen;
    8. Cliënten die de hulp van ProActief Thuis weigeren;
    9. Cliënten die geen voorwaarden creëren om zorg op een veilige en ergonomische manier te kunnen uitvoeren;
    10. Wanneer er op voorhand sprake is van vrijheidsbeperkende maatregelen.

    ProActief Thuis beoordeelt individueel of cliënten in zorg worden genomen en past geen vrijheidsbeperkende maatregelen toe zoals beschreven in de Wet Zorg en Dwang.

    Bel ons vandaag voor een vrijblijvend gesprek

    Neem contact met ons op, we staan klaar om je te helpen.

    Copyright © 2025 Ontwikkeld door Argiweb

    cta label

    Thuiszorg nodig?

    Bel ons gerust op

    088 - 733 16 00

    Bereikbaar van ma t/m vr
    van 09:00u t/m 17.00u


    Liever een terugbel afspraak?

    Laat uw gegevens achter zodat wij u kunnen bellen om de mogelijkheden van thuiszorg te bespreken.